Vés al contingut

Clubs de lectura per a participants del programa Voluntariat per la Llengua

-
Activitats
Passeig de la Generalitat, 1
Vic
CNL d'Osona

El CNL d'Osona i la Biblioteca Pilarín Bayés organitzen un club de lectura cada dos mesos per als participants del programa Voluntariat per la Llengua.  Us proposem una lectura diferent per compartir i comentar. Quan acabeu el llibre, podreu participar en una tertúlia amb altres parelles lingüístiques en un espai únic, com és la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic: un espai per conversar, aprendre i gaudir de la lectura.


Les sessions seran guiades per en Joan Brussosa (filòleg, professor i voluntari lingüístic) i la Rosa López (tècnica de la Biblioteca Pilarín Bayés).

Teniu tres opcions en diferents períodes: trieu la que us vagi millor!
Consulteu aquí les lectures, els períodes i les dates de tertúlia.

Període gener-febrer

Contes extraordinaris. Pere Calders

Imatge eliminada.

El món real i l'irreal sovint es confonen en els contes de Pere Calders (Barcelona 1912-1994). Els personatges de les seves històries tenen un peu a la realitat i l'altre a situacions o a escenaris inversemblants (una mà oblidada en un jardí, un gos que parla, un arbre que neix al menjador de casa...), situacions que els obliguen a replantejar-se totalment la idea preconcebuda que tenen, que tenim, del món.

Data de la sessió: dijous, 26 de febrer

♦ Horari: de 17.45 a 19h

♦ Espai i llibres: Biblioteca Pilarín Bayés

--------------------------------------------------------------------------------

Període març-abril

Ajudeu-me. El crit d'una llengua que vol seguir viva. Eliana Oliveira

Abril de 2006. Una jove secretària de direcció del departament d'Educació de Manaus (Brasil), arriba a Catalunya per aprendre el castellà i tal vegada l'anglès, per fer currículum. Vol volar i veure món. La vida, però, li ha preparat sorpreses importants que no li permetran iniciar els seus estudis i l'obligaran a cercar treball. Descobreix que a Catalunya de les fresas en diuen maduixes i de las naranjas en diuen taronges i topa amb el català. Autodidacta a la força, elabora un ferm propòsit que portarà a terme malgrat l'entossudiment de la majoria de catalans a no permetre-li practicar la nostra llengua. La llista d'estratègies que posa en pràctica és tan enginyosa com reveladora dels punts flacs d'amplis sectors de la nostra societat.

Data de la sessió: dijous, 30 d'abril

♦ Horari: de 17.45 a 19h

♦ Espai i llibres: Biblioteca Pilarín Bayés

-------------------------------------------------------------------------------------

Període maig-juny

La plaça del diamant. Mercè Rodoreda

Quan la Natàlia se'n va a ballar en un envelat de Gràcia, no sospita pas que la seva vida està a punt de donar un capgirell. Que aquell noi amb ullets de mico li canviaria el nom i li omplirà la casa de coloms i criatures. La Natàlia ens explica la seva vida com si no se n'adonés; el pes de la guerra s'hi fa més angoixós com més ingènuament se'ns revela, i la figura de la Colometa va prenent el valor de tota la humanitat anònima.

Data de la sessió: dijous, 25 de juny

♦ Horari: de 17.45 a 19h

♦ Espai i llibres: Biblioteca Pilarín Bayés

----------------------------------------------------------------------------------

Inscripció

Per inscriure-us a les sessions, escriviu un missatge a jvidal@cpnl.cat i especifiqueu en quines lectures us interessa participar. 

Vols compartir aquesta activitat?