Esteu aquí

Setanta-dues pràctiques lingüístiques en establiments col·laboradors de Reus

Subscripció al RSS
Subscribeix-te a les Noticies
13/06/2018 - CNL de l’Àrea de Reus Miquel Ventura

Entre els mesos de maig i juny un total de vint-i-quatre alumnes dels cursos de català de Reus han participat en les pràctiques lingüístiques als establiments col·laboradors del Voluntariat per la llengua organitzades pel CNL de l’Àrea de Reus Miquel Ventura.

L’objectiu del Consorci per a la Normalització Lingüística és promoure el coneixement i fomentar l’ús de la llengua catalana en tots els àmbits socioeconòmics, per la qual cosa el CNL de l’Àrea de Reus ha organitzat durant aquest trimestre una nova edició de les pràctiques lingüístiques, una activitat perquè alumnes dels cursos de nivell Bàsic 3 i Elemental puguin reforçar l’ús del català en els comerços adherits al programa Voluntariat per la llengua.

Cada alumne havia de visitar tres establiments col·laboradors d’un total de deu que proposava el CNL (Carnisseria López Ginés, Hiperpapereria Carlin, Farmàcia Suñer, La Botiga dels Retocs, Estanc i Travesses Niubó, Papereria i Llibreria del Passeig de Misericòrdia, Cafeteria La Rosella, Llibreria La Lluna, Helpmàtica Serveis Informàtics i Forn de Pa i Pastisseria Huguet) i, en finalitzar, el responsable de l’establiment havia de segellar el fullet que portava l’alumne per certificar que hi havia mantingut una petita conversa en català. Els establiments seleccionats aquesta vegada eren propers a l’edifici del Mas Vilanova, on s’imparteixen els cursos de català, i havien renovat recentment l’acord de col·laboració amb el Voluntariat per la llengua, segons el qual els comerços es comprometen a atendre en català els aprenents d’aquesta llengua encara que tinguin algunes dificultats per fer-ho.

En el moment de fer la pràctica, els alumnes podien anar-hi sols, amb algun company de classe o amb el voluntari lingüístic, en el cas que formessin part d’una parella lingüística. Tot i que no era l’objectiu de l’activitat, alguns alumnes van aprofitar per fer alguna compra o consumició perquè la pràctica fos més real, i fins i tot en un cas el propietari va fer entrar una parella d’alumnes a l’obrador del forn per explicar-los les interioritats del seu ofici.

Un cop acabades les pràctiques, els alumnes han valorat positivament aquesta proposta perquè els ha fet adonar que podien posar en pràctica els coneixements que havien après a classe i que eren capaços de mantenir una conversa en català en un context real, cosa que alguns encara no s’havien atrevit a fer fins aquell moment.

 

separador

separador

Ja som 125.000 parelles 
i continuem creixent!